Halasana – La postura de l’arada

 

Om Shanti,

Aquí us deixo aquest vídeo sobre Halasana, la postura de l’arada.

Els seus beneficis, a part, com sempre, de calmar cos i ànima, són:

Estimula els òrgans abdominals, estira les cames, ajuda a estirar la columna i les cervicals.

Ens prepara per Sarvangasana , tot i que també, al meu parer, és una bona forma de sortir de Sarvangasana… Cadascú sap què és el millor pel seu cos.

No us preneu els àssanes al peu de la lletra, sí a l’hora de que siguin equilibrats, em refereixo al límit de l’àssana, a on arriba el teu cos.

Per començar el teu cos anirà arribant cada cop més a una perfecció a l’àssana, però no vol dir que si no arribes fins a on veus que arriben els grans mestres l’estiguis fent malament, ningú com tu coneix el teu cos. Per tant: equilibri, força, elasticitat… Tot anirà arribant amb un treball insistent, de mesos, potser anys.

Tampoc feu del Hatha una disciplina esportiva, no és un esport, és un tipus de ioga més que ens ajuda com tots els altres (karma ioga, bakti ioga, jnana ioga, raja ioga…) a ser un amb Déu, amb l’univers, com li vulgueu dir; de fet és més un complement abans de fer raja ioga per exemple, el ioga de la meditació.

Recordeu que no “fem” ioga, “vivim” en el ioga, o, al menys, ho intentem, és la nostra meta viure en constant unió.

Abraçades de pau,

 Joan Carles Lara

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.